Andrada, INLIN: Când dăm de greu în business, facem cam ce facem și când dăm de greu în viața personală”

Pe Andrada o știm de multă vreme, dar doar acum ne-am sincronizat și se întâmplă să facă parte dintre expozanții prieteni invitați la Târg de Frumos. O veți descoperi pentru prima dată la Târg de Frumos #deToamnă 2025 și, în loc de preview, am vorbit un pic cu ea despre ce înseamnă INLIN_life in linen, de unde a pornit și care e (parte din) povestea acestui business. 

 

Oana Botezatu: Cum a început povestea ta, când și mai ales de ce?

Andrada Crânguș: În mintea mea, povestea INLIN a început în toamna 2019, după mulți ani de marketing și comunicare în turism (aproximativ 20). În spațiul public, am început să povestesc despre INLIN în martie 2020, odată cu pandemia, când mare parte din procesul de ”scriere” a businessului fusese finalizat de către mine și partenerul meu.

INLIN a  început simplu, din dragostea pentru in și pentru fibre naturale în general, dragoste moștenită de către generația mea de la mame, bunici, străbunici – generații de femei care n-au știut să trăiască altfel decât sustenabil, pe vremea când acest concept era singurul mod de viață. Și a mai început și datorită căutărilor mele asidue de haine din in de calitate foarte bună, la prețuri prietenoase. 😊

 

Care sunt cele mai importante trei lecții pe care le-ai învățat de când există brandul tău/ vostru?

  1. Este foarte bine să ai un plan, însă de multe ori viață bate planul. Drept pentru care, este nevoie să rămâi flexibil, să te adaptezi rapid, fără ca asta să te abată de la direcția ta de bază.
  2. Oricât de bine ar sună lucrurile în mintea ta, este bine să ieși de-acolo constant și să faci reality check cu cei care te iubesc, cu cei care nu te iubesc, cu cei care construiesc împreună cu ține și cu cei care te concurează, în general, cu toți cei importanți în arhitectură business-ului.
  3. Nevoile antreprenorilor de perfecțiune și de control pot fi de multe ori cei mai mari dușmani ai dezvoltării unui business, niște adevărați autosabotori. De multe ori rămânem mici din teamă de a nu putea controla tot ce se întâmplă în business, din neștiința de a construi și de a coordona o echipa (oricât de mică), din nevoia ca totul să fie perfect, pentru că altfel oamenilor nu le va mai plăcea brand-ul nostru. Altfel spus, am înțeles cu timpul că sunt puține concepte/ brand-uri care pot trece de la stadiul de hobby la stadiul de business, cele mai multe rămân simple hobby-uri.

Ce nu știe lumea despre ține și despre produsele voastre?

În mod surprinzător, deși sunt om de comunicare, comunicarea INLIN nu este unul dintre punctele forte ale business-ului. Sunt valori pe care le avem, proiecte sau parteneriate pe care le derulăm pe care nu reușim să le comunicăm la adevărata lor valoare. Unul dintre ele este faptul că, după ce am testat câțiva ani de zile în de la diverși furnizori (in din care am confecționat articole vestimentare sau articole pentru zona de casă), acum aproximativ 2 ani am hotărât să lucrăm exclusiv cu țesătură de in produsă în Europa, în condiții etice, din in care crește pe câmpurile din Europa.
Un al doilea lucru mai puțin știut este faptul că toate articolele prezente la inlin garage (unde avem articole din in, lemn, ceramică, materiale naturale în general) sunt business-uri locale sau business-uri de familie, cu o componentă sustenabilă puternică.
De exemplu, JARS Ceramistes, brandul pe care l-am adus în România cu aproape 3 ani în urmă,  este un brand de ceramică lucrată manual în sudul Franței, de către ceramiști care fac ceramică de 170 de ani.

 

Care e cea mai mare bucurie care ți s-a întâmplat de când eșți antreprenor?

Cea mai mare bucurie, care nu este o bucurie punctuală, ci una constantă, este faptul că partenerul meu de business (implicat de altfel în deciziile majore de business, nu în partea operațională) are o viziune pragmatică, care completează viziunea mea creativă, care este adeseori ușor idealistă. Altfel spus, mă pune la loc pe șine, când demonii creativi mă duc în pustii. 😊

 Care-i cel mai greu de când ai un business pe care încerci să îl crești sănătos?

Așteptările nerealiste de a face pași mari într-un timp relativ scurt. Limitările de buget care fac ca un om să fie toate departamentele companiei și să se aștepte să fie excepțional în toate.

Ce faci când simți că nu se leagă lucrurile cum îți doreșți? Sfaturi pentru impasuri antreprenoriale.

Viața unui business este ca viață unui om: cu momente de reușită, cu momente de eșec, cu frâne, cu accelerări, cu frustrări, cu momente delicate în relaționarea cu partenerii de business, cu dragoste multă pentru cei care te cumpără și uneori cu un pic de amar și așa mai departe. Când dăm de greu în business, facem cam ce facem și când dăm de greu în viața personală: sunăm un prieten, ne luăm o pauză, mai facem un curs, mergem la terapie sau la coaching.

 

Ce îți doreșți de la întâlnirea cu oamenii ce ne vor trece pragul #târgdefrumos de toamnă?

Îmi plac întâlnirile INLIN cu oamenii care știu brandul și îmi plac la fel de mult și întâlnirile cu oamenii care nu știu de INLIN. Ambele categorii îmi oferă acel reality check de care am nevoie constant șiii energie din plin. Înainte de toate, îmi doresc un weekend plin de descoperiri, relaxat și prietenos, etic, natural și imperfect – așa cum îmi place să cred că este și INLIN.

 

 

 

 

 

 

 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Fill out this field
Fill out this field
Te rog să introduci o adresă de email validă.
You need to agree with the terms to proceed

keyboard_arrow_up